Vanliga Frågor

Vanliga Frågor


Om skåpet säljs med ett elektroniskt kodlås är det låset godkänt för det skåpet. Om man i efterhand vill montera på ett kodlås på ett äldre skåp bör man kontakta oss för att veta vilket lås som är godkänt till just det skåpet.
Betalning oss tillhanda 10 dagar efter fakturadatum, om ej annat överenskommits vid beställningstillfället. Dröjsmålsränta debiteras med 1,5 % per månad.
Hämta fritt på Scandinavian Safe ABs lager i Huddinge, inkl. emballage. Har du köpt en produkt från oss med frakt som väger över 20 kg så skickas produkten oftast via vårat transportbolag på pall. För företag levereras skåpen på engångspall till huvudentré eller varumottagning på gatuplan. För privatpersoner som bokat hemleverans så sker leverans till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Leveranserna sker på vardagar under dagtid och du som kund ansvarar för att vara anträffbar och kunna ta emot leveransen på den dag som aviserats av transportören, annars kommer en lagerkostnad tillkomma som debiteras i efterhand. Avisering sker minst en dag innan via sms eller telefonsamtal.
En del mindre produkter kan komma att skickas till närmaste ombud för avhämtning, gäller oftast de produkter som väger under 15-20 kg.
Fraktkostnad debiteras enligt vår fraktprislista.
Eventuella kostnader för Europallar tillkommer.
Ja, kontakta oss för mer information.
Vi tillverkar endast högerhängda dörrar.
5 års garanti mot fabrikationsfel på samtliga säkerhetsskåp, om ej annat anges. Gäller ej lås. För att garantin skall gälla måste du kontakta oss innan eventuell service/reparation påbörjas. Eventuella reklamationer skall göras senast 7 dagar efter upptäckt fel till Scandinavian Safe AB. Vid garanti och reklamation skall varan levereras till inköpsstället på köparens bekostnad. Efter åtgärd och godkänd garanti levereras varan kostnadsfritt till köparen.
Du kan välja att hämta ditt skåp kostnadsfritt på Scandinavian Safe ABs lager i Huddinge, inkl. emballage. För företag levereras skåpen till huvudentré eller lastkaj/varumottagning på gatuplan. För privatpersoner som bokat hemleverans så sker leverans till gatuadress om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Leveranserna sker på vardagar under dagtid och du som kund ansvarar för att vara anträffbar och kunna ta emot leveransen på den dag som aviserats av transportören. Avisering sker minst en dag innan via sms eller telefonsamtal. En del mindre produkter kan komma att skickas till närmaste ombud för avhämtning, gäller oftast de produkter som väger under 15-20 kg. Fraktkostnad debiteras enligt vår prislista. Eventuella kostnader för pallar, färjförbindelser och leveranshinder kan tillkomma. Vid felaktiga leveransuppgifter vid genomförd order kan kostnader tillkomma.
10 dagar efter fakturadatum, om ej annat överenskommits vid beställningstillfället. Dröjsmålsränta debiteras med 1,5 % per månad.

För att minimera risken för smitta i samband med lastning och lossning av gods, kan chauffören vid elektronisk kvittens, signera åt mottagaren för att handdatorn inte ska beröras av för många olika händer. Är godset transportskadat när du ska ta emot det, har skadan uppstått på väg från oss till dig och transportbolaget är ansvariga för skadan. Du behöver därför anmäla alla skador till chauffören direkt vid mottagandet och se att en skriftlig anmälan görs av chauffören i samband med signeringen. Om så inte sker, kan vi tyvärr inte ersätta skadan.

På alla säkerhetsskåp så går det att hänga av dörren.
Öppna dörren så mycket som det går, vicka dörren fram och tillbaka samtidigt som du trycker dörren uppåt. Du kommer se på gångjärnen att den sakta drar sig uppåt och till slut lossna från skåpet.